Centrale vragen
- Wij doen zaken op projectbasis en moeten sterk fluctuerende niveaus van inkomende orders verwerken en tegelijkertijd zorgen voor een optimaal gevulde productie. Hoe brengen wij deze twee tegenstrijdigheden in evenwicht?
- Welke impact, kosten en inspanning zijn noodzakelijk voor groei van ons product in een specifiek marktsegment?
- Een projecten organisatie met geïndividualiseerde projecten bestaande uit meerdere producten versus service dienstverlening op individueel product niveau. Hoe zorgen we op beide niveaus voor een perfecte klantbeleving?
- Hoe realiseren wij bij onze internationale expansie complementerende en competente lokale verkoop- en service kanalen voor langdurig succes.
Concepten en oplossingen
Kennis, deskundigheid en praktische ervaring in de internationale machinebouw vormt de basis voor onze oplossingen voor proces- en productiviteitsverbeteringen. We hebben het zelf ervaren en eerder gedaan zowel commercieel als operationeel.
- Van idee & strategie naar actieplan+−
Internationaal expanderen gaat verder dan alleen naamsbekendheid, potentiële klanten en zakenpartners in nieuwe (buitenlandse) markten. De impact, kosten en inspanningen van de eigen organisatie om deze expansie te faciliteren zijn een bepalend onderdeel van een succesvolle expansie. Surpex ondersteunt met kennis en ervaring bij het opstellen en realiseren van concrete verkoopplannen die succesvolle internationale expansie mogelijk maken.
- Betrouwbaar forecast management is de basis voor optimale afstemming tussen verkoop en productie.+−
Inzicht in wat je samen wilt en kunt produceren vormt het uitgangspunt. Meten is weten is vervolgens het fundament voor een betrouwbare voorspelling van voldoende inkomende orders op het juiste tijdstip.
Een gestructureerde interactie tussen hoofdkantoor en lokale verkoopteams (eigen verkoop & servicecentra en verkooppartners in binnen- en buitenland) kenmerkt een doeltreffend en efficiënt verkoopproces. Heldere communicatie en consensus over doelstellingen & strategie en permanente transparantie over alle verkoopactiviteiten tussen alle betrokkenen.
Dat vormt de gezonde basis voor het succesvol managen van uitstaande offertes in tijd, geld en scoringskans. Forecast management of sales funnel maakt inzichtelijk hoeveel leads uiteindelijk omgezet worden naar klant en dus omzet en wanneer, maar ook welke proactieve acties ondernomen moeten worden. Waardevolle informatie specifiek in industrieën met lange perioden tussen het eerste contact en de order of omzet als gevolg van lange doorlooptijden. Aangevuld met de gewogen ordervolumes per statusniveau met de huidige inkomende orders, de tot op heden gerealiseerde verkopen en de totale ordervoorraad is de sales funnel een betrouwbare voorspeller van periodieke omzetvolumes. Als ervaringsdeskundigen op dit gebied, helpen we je organisatie sterke verkoopprocessen te ontwikkelen en te implementeren met als doel een succesvolle afstemming tussen verkoop- en productieproces.
- Operationele excellentie in order verwerking+−
De ervaring van de klant is maatgevend. Een waarheid die voor project organisaties met geïndividualiseerde projecten bestaande uit meerdere producten en dus onderdelen een extra aandachtspunt is. Daarbij rekening houdend met het feit dat de klant gedurende de levenscyclus van het product in persoon en functie fluctueert en bovendien specifieke ervaringswensen heeft. Dat vereist een product en artikelstructuur die de klant en de eigen organisatie in staat stelt om snel en effectief over het juiste project item te communiceren en duidelijke werkprocessen tussen verkoop- en serviceteams. Onze oplossingen houden hierbij rekening met nieuwe projecten en nieuwe technologieën maar ook met de integratie van de installeer base.